Polityka Prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności stanowi informację na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych zbieranych przez Administratora od użytkowników strony internetowej, których dane te dotyczą. Polityka Prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla użytkowników, których dane osobowe są przetwarzane, lecz pełni funkcję informacyjną.
1.Administratorem danych osobowych przetwarzanych na stronie internetowej Sklepu jest Sprzedawca tj.:
Nevera spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, ul. Ostrowska 474, 61-325 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000888025, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP 7822895268 oraz numer statystyczny REGON 388375328;
Kontakt z administratorem
Z Administratorem można się skontaktować:
Mailowo: zamowienia@nevera.pl
Telefonicznie: +48 452 139 800
Drogą pocztową: Nevera spółka z o.o. Ostrowska 474, 61-325 Poznań
2.Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzw. RODO oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
3.Administrator przetwarza dane osobowe użytkownika strony internetowej w celu umożliwienia wejścia użytkownika na stronę i przeglądania jej zawartości oraz obsługi formularza interaktywnego – zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie internetowej.
4.Podstawą przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę jest:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie danych odbywa się w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy sprzedaży; podanie danych nie jest obowiązkowe, ale niezbędne w celu zawarcia umowy lub korzystania z funkcjonalności sklepu internetowego np. założenie konta Klienta, otrzymywanie newslettera. W przypadku ich niepodania niemożliwe będzie zawarcie umowy sprzedaży lub korzystania z określonej funkcjonalności strony internetowej.
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze tj. prowadzenie dokumentacji księgowo-podatkowej w związku z ustawą o rachunkowości i innymi przepisami prawa dotyczącymi podatków i rachunkowości, rozpatrywanie reklamacji i zwrotów w terminie i formie określonych w przepisach prawa.
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu administratora, tj. w celach:
- dążenie do sprzedaży – nawiązywania relacji handlowych,
- dbanie o wizerunek – rozpatrywanie skarg i wniosków,
- utrzymanie płynności finansowej – windykacja należności,
- obrona interesów przedsiębiorcy – dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami,
- dbanie o interesy i wizerunek przedsiębiorcy – marketing usług własnych,
sprzedaż usług i promowanie partnerów biznesowych – marketing usług i towarów obcych.
5.Administrator przetwarza dane osobowe, które wskazał sam Klient np. podczas komunikowania się z Administratorem. Dane osobowe mogą obejmować: imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy (ulica, numer domu i mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, kraj, a w przypadku klientów niebędących konsumentami dodatkowo nazwę firmy, numer identyfikacji podatkowej NIP oraz imię i nazwisko i telefon osoby do kontaktu.
6.Administrator może udostępniać zebrane od Klienta dane osobowe podmiotom, z którymi zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych (np. związane z obsługą księgowa, IT, obsługą prawną, finansową, windykacją roszczeń), a także podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa.
7.Klientowi lub innemu użytkownikowi strony internetowej przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (w przypadkach gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody Klienta). W celu wykonania tych praw należy skierować żądanie pod powyżej wskazane: adres mailowy, numer telefonu lub adres Sprzedawcy (Administratora)
8.Polityka plików „cookies”
Czym są pliki „cookie”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Klientów przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Samo wysłanie cookie do przeglądarki w żaden sposób nie może naruszać prywatności użytkownika. Informacje zawarte w cookie wykorzystywane mogą być jedynie przez stronę internetową, z której zostały wysłane. Wyłączenie obsługi cookie w przeglądarce, z której korzystasz nie wpłynie negatywnie na zawartość oraz funkcjonowanie naszych stron, może ono jedynie zmniejszyć wygodę korzystania z serwisu.
Do czego stosujemy pliki „cookies”?
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Klienta Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
Jakich plików „cookies” używamy?
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
Usuwanie plików „cookies”
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
9.Niniejsza Polityka stanowi część Regulaminu Sklepu Internetowego. Wszelkie definicje zawarte w niniejszej Polityce mają znaczenia nadane im w Regulaminie.